tisdag 16 oktober 2012

Tunga 14 kilometer i elljus

För att nå mitt mål att springa minst en maraton totalt under en vecka så gav jag mig ut att springa även ikväll. Bestämde mig för att springa samtliga tre spår (det korta två gånger dessutom) i det fina Rösjöspåret här i Sollentuna.

Insåg redan från början att det skulle bli lite tungt med alla backar och dessutom lite lerigt. Men det blev riktigt, riktigt tungt. Alla mina långsiktiga mål kändes väldigt långt borta ikväll. Jag kanske helt enkelt är för gammal. Jag kanske inte ska ha några tidsmål. Jag kanske helt enkelt ska springa för att må bra och inget annat.

Det är lätt att falla in i negativa tankar efter ett långsamt pass. Det positiva ikväll var att jag sprang för andra dagen på rad, den skapliga distansen, att jag faktiskt sprang det fortaste jag uppmätt med GPS:en, i en av nedförsbackarna efter ca 11 km, och att jag ligger på plus för mitt veckomål!

2 kommentarer:

  1. Du är inte för gammal :-). Att springa på regntunga sågspån i duggregn i eljusspår är inte så dumt :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Lennart! Det känns lite bättre idag (även om jag tror att jag måste vila en dag till). hade egentligen planerat ett kortare och betydligt snabbare pass idag. Vi får se hur det känns ikväll.

      Det där med åldrande är dock individuellt tror jag. Jag har ju misskött mig, med korta uppehåll, de senaste 10 åren. Jag får kanske betala priset för det nu. Men du är såklart en förebild, men strax över 39 på milen känns väldigt avlägset för mig just nu.

      Radera