måndag 1 oktober 2012

Målsättning oktober 2012

Igår var det sommarens sista dag och idag är det verkligen höst. Så känns det i alla fall.

Sen jag beslutade mig för att inte springa Hässelbyloppet så har jag inte några tävlingsmässiga mål för hösten/vintern.

Mitt grundmål är såklart att må bra (men det gör jag ju faktiskt just nu). Men jag behöver även mål som är enklare att mäta. Därför har jag tänkt sätta upp ett mål för oktober 2012. Eller rättare sagt två.

Huvudmålsättningen är att tillryggalägga minst 100 km löpträning under månaden. Och det tror jag är möjligt om jag inte drabbas av några omfattande infektioner eller skador. Ett delmål i detta kommer att vara att springa minst 42 195 m under en vecka. Båda målen måste såklart ske utan att jag drar på mig några överbelastningsskador eller annat otyg.

Inget av detta har jag dock mäktat med de senaste 10 åren så jag ska nog inte ta för lätt på det. Motivationen finns dock, men det är ju bara en del i den heliga treenigheten (hälsa-motivation-träning).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar