söndag 7 oktober 2012

2x1000 meter alternativ träning

Är inte något direkt fan av gym. Gillar inte att trängas och vänta. Vill känna mig fri när jag tränar (antagligen därför jag gilla löpning). Men jag har upptäckt att det är rätt lite folk på gymmet i Sollentuna simhall på söndagsmorgnar. Så när jag vaknade 7.30 idag så bestämde jag mig för att gå dit och träna innan frukost. Började med 1000 meter på min favoritmaskin, roddmaskinen. Den gillar jag för att den ger både styrka och kondition. Och det utan att trötta ut benen. Efter roddmaskinen körde jag lite mage, axlar, vader och lår på gymmet. Sen simmade jag 1000 meter. Även i snabbanan var det föredömligt lite trängsel idag. Så här borde alla dagar börja! (Hoppas även springa ett löppass i eftermiddag. Om allt känns bra.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar