tisdag 2 oktober 2012

Banlöpning i månens sken

Även om mina vader, knän och insida av lår inte helt hämtat sig efter drygt 8 km i odämpade skor för två dygn sedan så var det lite för skönt väder ikväll för att inte ut och springa. Dessutom månsken och då blir jag extra rastlös...

Så jag beslutade mig för att testa hur snabb (eller troligare långsam) jag är på 100, 400 och 800 meter på bana. Trots att vi bor bara 1,5 kilometer från Sollentunas fantastiska idrottsplats så är man där förbluffande sällan. Men nu när den är nyrenoverad och allt så är ambitionen såklart att springa dit oftare. Speciellt i vår när jag ska köra mer intervall.

Hur själva passet gick? 100 meter gick minst dåligt och 800 gick sämst. Totalt, med upp och nedjogg och ett extra (lungt) mellanvarv, så blev det 4,7 km.

2 kommentarer:

  1. Kul idé, det ska jag också testa vid lämpligt tillfälle. Jag har nog inte sprungit någon sträcka kortare än 5 km på tid sedan jag gick på gymnasiet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag definitivt du ska!

      Men det är såklart inte någon seriös satsning när det kommer till sprintdistanser. Det skulle bara bara bli tragiskt. Grundregeln för att jag ska vara skapligt nöjd med ett resultat är att jag ligger på en tid som motsvarar världsrekordet + ca 50%. Då är man inte någon sopa i alla fall.

      Radera