måndag 15 oktober 2012

Måndagsmorgonjogg

Har känt mig lite krasslig i några dagar (inget allvarligt mer inte frisk än sjuk), men igår kändes det bra. Vilade dock då ändå för säkerhets skull.

Idag vaknade jag 4.30. Det var min frus fel. Hon ska på konferens till mitt hemland, Skåne. Min fru är bra på nästan alla sätt, men smyga när hon stiger upp är inte hennes gren. Dubbla väckarklockor hade hon också. När jag väl vaknat så kan jag inte somna igen. Regnet smattrade ute. Termometern visade 7 grader. Men på något sätt lyckades jag ändå bestämma mig för att ut och springa.

När jag började springa igen, för 1,5 år sedan, var jag ofta ute och sprang på morgonen. Denna vana har dock avtagit med tiden. Vet inte varför egentligen, jag ser mig ju som en morgonmänniska.

Själva passet blev lugn jogg över 6,3 kilometer. Det var inte någon tillfällighet, jag hoppas nämligen att det här ska bli veckan när min kropp pallar med minst 42 195 meter total löpträning. Och då måste man ju snitta på 6,028 kilometer om dagen.

Vi får se hur det går. Men just nu ligger jag på plus i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar