torsdag 1 november 2012

Målsättning november 2012

För ett tag sedan läste jag nån notis om att folk som säger sina målsättningar öppet är mindre benägna att uppfylla dem. Men det kan ju faktiskt lika gärna bero på att de som misslyckats med att uppnå sina ej uttalade målsättningar håller käften om sina misslyckanden.

Hursomhelst så tycker jag att det funkade bra för mig att sätt upp en målsättning offentligt. Så jag testar en månad till. I november planerat jag tillryggalägga 120 kilometer. Det är såklart inte så långt egentligen, bara 4 km om dagen. Men som vanligt ska jag göra det utan att dra på mig skador.


2 kommentarer:

  1. Jag tror absolut på att uttala sina mål, små som stora. Folk kan då dels stötta och fråga hur det går, så att man lägger ner tiden som behövs.

    Sen kan det såklart bli stressande för en del, men för mig är det liksom lite av poängen som sagt.

    Kör hårt nu så fixar du det där!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har motivationen för att träna det dubbla, minst. Men sen finns det ju yttre omständigheter också, speciellt under vintern, som kan ställa till det.

      Men träningen fram till nyår är främst uppbyggnad så jag ska klara den träning jag vill utföra under 2013. Så jag kommer ta noll risk.

      Imorgon har vi halvdag så då har jag planerat in ett ganska långt (och långsamt pass). Ser redan fram emot det. Vädret ska ju vara fantastiskt (för november) imorgon.

      Radera