lördag 29 december 2012

Årets sista träningspass


Sitter och tar igen mig i soffan efter att ha kört årets sista träningspass. Det blev ett lite annorlunda upplägg idag.

Jag hade lovat barnen att gå och bada någon gång nu på jullovet (Vi bor 3-400 meter från Sollentuna simhall, men trots det kommer vi inte dit så ofta av någon outgrundlig anledning).

En av anledningarna är att det är rätt dyrt för vuxna att gå och bada (60 kr). Detta eftersom jag inte har träningskort.

Idag löste jag dock fullständigt inträde (145 kr) och började med att gå på deras gym. Detta för att testa om löpband kan vara något för mig. De gånger jag sprungit på löpband kan man räkna på ena handens fingrar. Testet idag blev på 3 kilometer. Första 500 tog jag det extra lungt, men sen ställde jag in den på en bit under 5 min/km. Och det lyckades jag hålla. Och jag tror nog att löpband kan bli ett bra komplement under januari-mars. Efter löpningen körde jag 2x500 meter roddmaskin och lite random maskiner.

Sen kom min fru och lämnade barnen och så kunde vi bada. Det verkade för övrigt vara "Stora Pappa-bada-med-barnen-dagen" idag :-).

Efter nyår är det jag som löser gymkort för mitt nya träningsbidrag på jobbet. Fokus kommer bli på löpbandet, men jag kommer även varva med simning och cykel. Finns tid så blir det även roddmaskin och lite olika maskiner, främst med fokus på bål och rygg (har någon bra förslag på vilka man ska välja så tas tips tacksamt emot).

3 kommentarer:

  1. Ja, mellandagarna är nog baddagar. Vi badade igår :-).

    Kul att du fastnade lite för löpbandet. Det är ett bra komplement, men glöm inte att springa ute om det går, och ett intervallpass på Bosön. Det är också bra :-).

    Gott Nytt År!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi skulle badat igår, men en nerv i kläm i min vänstra arm hade bestämt sig för att sätta stopp för den planen.

      Idag var det ju helt omöjligt att springa ute. Jag tror inte på broddar, av dem tror jag att jag skulle få besvär liknade dina. Men det kommer alltid vara fokus på utelöpning när det går, men nu bor vi ju i "det här jävla landet" och får försöka göra det bästa av situationen.

      Det kommer bli ett intervallpass på Bosön relativt snart. Senast fredagen den 11 januari (min 40-årsdag).

      Radera
  2. Ja, det här landet.....

    Fredagen den 11:e januari är alltså den stora dagen :-). Jag tyckte inte det var så farligt att fylla 40. De säger att 40 är det nya 30.... Därmot har jag hört att 50 är tufft att fylla :-)!

    SvaraRadera