tisdag 1 januari 2013

Årets första pass avklarat

Det blev rätt sent igår :-). Och sen tyckte någon i grannskapet att det var en bra idé fortsätta att smälla raketer med 10-15 minuters intervall fram till halv fyra på morgonen. Sen somnade jag äntligen.

Så imorse vaknade hela familjen strax innan 11. Så sent har jag nog inte vaknat sen 90-talet. Efter frunchen så gick hela familjen och matade ankorna i Edsviken.

Men efter det drog jag på mig löparkläderna (lite mindre än vanligt dock pga av den milda väderleken!) och värmde upp. Sen sprang jag (helt enligt planen) den korta, men rätt backiga, testrunda (3,7 km) som jag sprungit då och då i snart två år. Senast jag sprang den i mitten på november tog den 20.31 (5.31 min/km) och gick riktigt tungt.

Idag gick det klart bättre med en tid på 19.54 (5.19 min/km). Efter testet varvade jag jag ner med 1,5 km jogging och sen streching. Så nu är pass 1 av 35 inför Premiärmilen avklarat!

2 kommentarer:

  1. Bra, under 20 min på din testrunda, då vet vi det! Aldrig mer över 20 min på den testrundan :-)!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det får vi verkligen hoppas. Men blir det snö igen så lär ju risken vara överhängande.

      Hade trott jag skulle springa den på runt 16 min vid det här laget. Så det är ett katastrofalt misslyckande egentligen. Men bara det går framåt så är jag nöjd för stunden:-).

      Radera