lördag 15 december 2012

Äntligen!

25 långa dagar utan löpning har det blivit. Somliga skulle säkert kalla det säsongsvila, men jag kallar det förkylning, vinterkyla och lite lättja.

Men idag var jag absolut frisk och det var inte kallt och jag kände mig inte lat. Däremot var det lite blötsnö. Men det var bara roligt. Eller det var roligt tills man kollade på klockan. För sällan har jag kämpat så hårt och ändå sprungit så långsamt. Speciellt i uppförsbackarna.

Men det är härligt att vara igång igen. Men jag hoppas de har skottat nästa gång jag ska springa. Forhoppningsvis redan imorgon. Bäst att passa på när det är blidväder.

11 kommentarer:

  1. Ha, ha. Ja ibland går det så tungt att det är som att dra en kundvagn på en parkering med snömodd (om du förstår vad jag menar) :-).

    Strunta i farten. Se till belastning (pulszon) och tid du är ute. Farten spelar ingen roll. Den kommer tillbaka när våren kommer :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Idag var jag inte ute så värst länge. Jag ville mest testa och komma ut. Förhoppningsvis kommer jag springa redan imorgon igen och då lite längre.

      Några pulszoner kunde jag dock inte kolla. Min garmin har slutat visa puls igen och är på reparation igen. 2 gånger på ett halvår. Rätt dåligt för en klocka som kostar 3.600...

      Radera
    2. ....och ja, jag förstår vad du menar med kundvagnen :-). I uppförsbackarna kändes det exakt så.

      Radera
  2. Glömde.... :-).

    För övrigt tycker jag det var riktigt bra att du var ute idag. Det måste vara skönt att kunna dra på sig träningskläderna igen. Jag hoppas att du kommer igång igen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände mig väldigt duktig i min ensamhet!

      Radera
  3. Trevligt att hitta ytterligare en löpande, bloggande småbarnspappa! Lycka till med vinterträningen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Välkommen! Jag är inne på din blogg ibland. Dock tror jag inte jag kvalificerar som småbarnspappa längre, mina döttrar är 8 och 10.

      Radera
  4. Kanske sant, men i den åldern är det nästan svårare att hitta tid till träning då de börjar ha egna aktiviteter som det ska skjutsas till! Mina barn är 13, 11, 6 och 2, så har jag lite av varje ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, speciellt i december när uppvisningar och konserter avlöser varandra. men till vardags har de 2-3 aktiviteter var. Så ja, jag är nog benägen att hålla med dig. Dina prestationer blir ännu mer imponerade när man vet att du har 4 barn i så olika åldrar.

      Min yngsta dotter (8) har dock visat ett rätt stort intresse för just löpning och vi har varit ute och joggat några gånger. Hon är rätt duktig (eller väldigt duktig faktisk). Dessutom orkar hon rätt långt (jag brukar få avbryta vid 5 km, men inte för att hon vill utan för att hon inte ska ta skada). Det ska bli roligt att ge sig ut med henne i vår igen!

      Radera
  5. Länge sen en du uppdaterade :-)

    Vill önska dig en God Jul och en God Fortsättning :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack. Och god fortsättning på dig med!

      Jag hade avslutat dagens träningspass nästan exakt när du skrev din kommentar!

      Det har tyvärr inte blivit så mycket träning på sista tiden. Det finns massor av svepskäl till det. Men huvudskälet är nog tyvärr lättja.

      Dagens pass gav dock mersmak och förhoppningsvis kommer mitt övriga liv lugna ner sig och löpningen öka från och med nu!

      Radera